Συντήρηση Ε-shop

Φαίνεται ότι δεν υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος που να μην έχει αγοράσει έστω και ένα προϊόν, είτε μικρής, είτε μεγάλης αξίας από κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα. Ειδικά τα τελευταία 2 χρόνια, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι online αγορές εκτοξευτήκαν στα ύψη.

Αυτό το στατιστικό δεν αποτελεί έκπληξη. Άλλωστε, υπάρχουν αμέτρητα ηλεκτρονικά καταστήματα και e-shop, με αναρίθμητα προϊόντα. Αφού ο COVID μάς ανάγκασε όλους να μείνουμε μέσα για μήνες, η δημοτικότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει εκτοξευθεί.

Τον Μάιο του 2020, οι δαπάνες των ηλεκτρονικών καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 77% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, λέει το Forbes. Και αυτή η τάση πρόκειται σίγουρα να συνεχιστεί.

Ωστόσο, δεν αρκεί για μια επιχείρηση να σκέφτεται απλώς τον σχεδιασμό του Website από την αρχή ώστε να το μετατρέψει απλά σε ένα e-shop, να το γεμίζει με νέα προϊόντα και να περιμένει ότι τα υπόλοιπα θα ακολουθήσουν την πορεία τους. Όπως όλα τα πράγματα, έτσι και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, χρειάζεται συνεχή συντήρηση.

Σκεφτείτε το σαν να μετακομίζετε σε ένα νέο σπίτι. Στην αρχή, όλα είναι λαμπερά και καθαρά. Μετά από λίγο, όμως, συσσωρεύεται βρωμιά, το πλυντήριο δεν κάνει ακριβώς τη δουλειά του και η πόρτα της ντουλάπας δεν κλείνει σωστά. Αλλά επειδή νοιάζεσαι για το σπίτι, το καθαρίζεις, αλλάζεις το πλυντήριο και φτιάχνεις την πόρτα. Βασικά το συντηρείς και το διατηρείς.

Και το E-shop αντίστοιχα, λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο . Πρέπει να έχετε μια συνεχόμενη συντήρηση του e-shop σας για να είστε σίγουροι ότι έχετε την καλύτερη δυνατή παρουσία στο διαδίκτυο. Αντικαταστήστε τα προϊόντα όπου χρειάζεται και διορθώστε τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Δώστε στους ανθρώπους όχι απλώς μια καλή, αλλά μια εξαιρετική εντύπωση για το ποιος είστε, είτε έχετε μια επιχείρηση μόδας είτε εταιρεία εκδηλώσεων B2B.

Η συντήρηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, δεν είναι μόνο η αλλαγή του χρωμάτων ή η επισήμανση των προϊόντων ως «εξαντλημένο». Έχει να κάνει με τη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου, να διαθέτετε μια ασφαλή και προστατευμένη ιστοσελίδα από χάκερ και να βεβαιωθείτε ότι η ομάδα marketing δουλεύει πάνω στο E-shop σας.

Αυτός ο οδηγός θα σας εξηγήσει γιατί όλα αυτά είναι τόσο σημαντικά και τι μπορείτε να κάνετε ώστε να είστε σίγουροι ότι συντηρείται σωστά το E-shop σας.

Συντήρηση Ηλεκτρονικών καταστημάτων

Πλεονεκτήματα της συντήρησης E-Shop

Το νόημα του να έχεις ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι να έχεις πωλήσεις. Έτσι, φυσικά, το να μην έχετε μια καλή συντήρηση στο E-Shop σας, αυτό σημαίνει ότι θα έχετε αυτομάτως και μείωση των πωλήσεων. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι, με τους οποίους η συντήρηση του E-shop σας, συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων, οι οποίοι περιλαμβάνουν:

Πλεονεκτήματα συντήρησης Ε-shop
Μειωμένη εγκατάλειψη
καλαθιού / παραγγελιών
Καλύτερη
εμπειρία Χρήστη

1. Μειωμένη εγκατάλειψη καλαθιού

Ας υποθέσουμε, ότι πουλάτε παπούτσια. Ένας πελάτης βρίσκεται στο e-shop σας και αφού κάνει μία περιήγηση, προσθέτει τρία ζεύγη στο καλάθι του. Ωστόσο, ένα τεχνικό σφάλμα προκαλεί άδειασμα του καλαθιού. Απογοητευμένος, ο πελάτης εγκαταλείπει τη σελίδα σας και επιλέγει έναν ανταγωνιστή.

Το να είναι στην κορυφή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα σημαίνει ότι μπορείτε να εντοπίσετε πότε κάτι δεν πάει στην σελίδα σας και να το διορθώσετε αμέσως. Πριν το παρατηρήσει ο πελάτης και χάσετε τις πωλήσεις.

Η άμεση επίλυση αυτών των δυσλειτουργιών, λοιπόν, βοηθά να έχετε ικανοποιημένους τους πελάτες σας. Οποιοσδήποτε εξέτασε την ανάλυση της απόκλισης πελατών θα σας πει πόσο ωφέλιμο μπορεί να είναι αυτό για την επιχείρησή σας.

2. Καλύτερη εμπειρία χρήστη

Σκεφτείτε τα πράγματα από τη σκοπιά ενός χρήστη και πώς πλοηγήστε σε οποιονδήποτε σελίδα.

Τώρα σκεφτείτε πώς είναι διαρρυθμισμένο το e-shop σας. Εμφανίζονται τα νέα προϊόντα στη σελίδα σε εμφανές σημείο; Τα στοιχεία επικοινωνίας είναι εύκολο να βρεθούν;

Μπορεί επίσης να έχετε προσθέσει πάρα πολλά προϊόντα στις σελίδες σας, και τα πράγματα να έχουν μπερδευτεί λίγο. Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρείτε μια καθαρή ιστοσελίδα, διασφαλίζοντας ότι η πλοήγηση είναι απλή. Το παν είναι να είστε σαφής και οργανωμένοι.

Μπορείτε επίσης να συνδέσετε τη συντήρηση της σελίδα σας με άλλες επιχειρηματικές διαδικασίες. Η χαρτογράφηση των προϊόντων σας, για παράδειγμα, μπορεί να σας βοηθήσει που να σχεδιάσετε, πού να τοποθετήσετε προϊόντα και πώς να τα συνδέσετε μεταξύ τους.

Η συντήρηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος εξασφαλίζει μια ομαλή εμπειρία αγορών και εμπειρία χρήστη από την αρχή μέχρι το τέλος. Αυτό σημαίνει ότι οι πελάτες θα είναι ικανοποιημένοι και πολύ πιο πιθανό να αγοράσουν ξανά από το e-shop σας.

Τι μπορεί να συμβεί εάν ΔΕΝ συντηρείτε το e-shop σας;

Η συντήρηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, έχει μεγάλη σημασία. Εάν δεν το κάνετε αυτό, μπορεί να χάσετε έσοδα. Ακόμη χειρότερα, σε ακραία σενάρια η κακή συντήρηση μπορεί να προκαλέσει το κλείσιμο της επιχείρησής σας.

Παρακάτω, θα βρείτε μερικά ζητήματα που μπορεί να προκύψουν εάν δεν δείχνετε ενδιαφέρον για το E-shop σας. Θα πρέπει να είναι προφανές πώς μερικά ή όλα από αυτά θα μπορούσαν να ξεφύγουν από τον έλεγχο:

Ασφάλεια Ε-shop
Εκτεθειμένοι σε θέματα ασφαλείας, χάκερ.
Πιθανόν να αποτύχει σε άλλες ενημερώσεις στο μέλλον.
Θεωρείται ύποπτο από τους web browsers.
Χαμηλές θέσεις στις ταξινομήσεις στο Google.
Η επισκεψιμότητα της σελίδας σας θα μειωθεί σημαντικά.

1. Εκτεθειμένοι σε θέματα ασφαλείας, χάκερ.

Εάν δεν έχετε τη σωστή ασφάλεια, κινδυνεύει όχι μόνο το e-shop σας, αλλά όλη η εταιρεία σας, στο σύνολό της. Η απώλεια πολύτιμων δεδομένων, μπορεί να προκαλέσει ανεπανόρθωτη ζημιά στη φήμη μιας επωνυμίας.

Οι υπηρεσίες συντήρησης ιστοσελίδας είναι ένας απλός τρόπος για να διατηρήσετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα προστατευμένο. Η καλή συντήρηση της ιστοσελίδας σας μειώνει τα τρωτά σημεία που είναι διαθέσιμα στους χάκερ. Μην αφήνετε τα ευαίσθητα δεδομένα σας να γίνουν εύκολος στόχος.

2. Πιθανόν να αποτύχει σε άλλες ενημερώσεις στο μέλλον.

Το site σας πρέπει να είναι ενημερωμένο με βασικά web πρότυπα, γλώσσες και κωδικοποίηση. Εάν όχι, διατρέχει τον κίνδυνο να αποτύχει όταν ενημερωθεί. Οι κώδικες CSS και HTML αλλάζουν συνεχώς και αν η σελίδα σας αναπτύχθηκε σε παλαιότερο χρόνο, πιθανότατα περιέχει πολλούς κώδικες που θα τον επιβραδύνουν.

3. Θεωρείται ύποπτο από τους web browsers.

Το να έχετε ένα ύποπτο website σημαίνει ότι το site σας θεωρείται «μη καθαρό» από τα προγράμματα περιήγησης (web browsers). Πιστεύουν δηλαδή, ότι είστε ένα site «ψαρέματος» και τα προγράμματα περιήγησης θα σας επισημάνουν. Αυτό σημαίνει ότι το site σας δεν έχει ρυθμιστεί σωστά και έχει κακή ασφάλεια. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, σημαίνει ότι θα έχετε λιγότερη επισκεψιμότητα και επομένως λιγότερες πωλήσεις.

4. Χαμηλές θέσεις στις ταξινομήσεις στο Google.

Εάν το site σας δεν φαίνεται ελκυστικό με το πρώτο κλικ, οι χρήστες δεν θα τον χρησιμοποιήσουν. Επιπλέον, εάν δεν δημοσιεύετε το σωστό περιεχόμενο, θα επηρεαστεί η βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO) του site σας.

Εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο σας συχνά, αποφεύγετε τον κίνδυνο να πέσετε χαμηλά στην κατάταξη του Google. Το μοναδικό περιεχόμενο τελικά, ήταν πάντα ζωτικής σημασίας για την άνοδο των SERP και την παραμονή εκεί. Η συντήρηση της ιστοσελίδας σας και η ανανέωση του περιεχομένου σας βοηθούν να διατηρήσετε το SEO σας σε υψηλό επίπεδο.

5. Η επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας θα μειωθεί σημαντικά.

Ένα κακοσυντηρημένο e-shop δεν θα έχει τόση επισκεψιμότητα. Σελίδες, σύνδεσμοι ή άλλα στοιχεία του e-shop που δεν λειτουργούν γίνονται αντιληπτά τόσο από την Google όσο και από τους επισκέπτες. Το τελευταίο θα αρχίσει να αποφεύγει τις σελίδες σας και η κατάταξή τους θα ανταποκριθεί ανάλογα.

Η κακή συντήρηση της ιστοσελίδας σας μπορεί να επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην επιχείρηση σας. Ακόμη και με το καλύτερο λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου που σας βοηθά να λαμβάνετε τηλεφωνικές παραγγελίες, δεν μπορείτε να αντικαταστήσετε την online επισκεψιμότητα. Η ανάσχεση της παρακμής του απαιτεί τεράστιο χρόνο και προσπάθεια. Είναι πολύ πιο απλό να έχετε μια αποτελεσματική συντήρηση ηλεκτρονικού καταστήματος από την αρχή.

Τύποι συντήρησης E-shop

Έχουμε μιλήσει εκτενώς για τους λόγους που είναι σημαντικό να συντηρείτε το e-shop σας. Τώρα ήρθε η ώρα να βάλετε το μικροσκόπιο για το πώς, να το κάνετε. Υπάρχουν τρεις τύποι εργασιών συντήρησης ενός e-shop, στους οποίους πρέπει να εστιάσετε.
Αυτά είναι:

Ασφάλεια Ε-shop
Συντήρηση ασφαλείας
Συντήρηση marketing
Η ηλεκτρονική σας βιτρίνα

1. Συντήρηση ασφαλείας E-shop

Η ασφάλεια είναι ο νούμερο ένα λόγος για τη συντήρηση της ιστοσελίδας. Οι χάκερ αναζητούν πάντα τρόπους για να προσπαθήσουν να εισβάλουν στην ιστόσελίδα μιας εταιρείας. Ειδικά σε ιστοσελίδες με πρόσβαση σε στοιχεία πελατών και οικονομικές πληροφορίες που έχουν όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

Δεν έχει σημασία αν έχετε δημιουργήσει μόνοι σας το site σας, στο WordPress ή αν έχετε προσλάβει επαγγελματίες web developers για να αναλάβουν την εργασία. Η ασφάλειά της ιστοσελίδας σας πρέπει να είναι ιδιαιτέρως αυστηρή. Οι τακτικοί έλεγχοι συντήρησης είναι αυτοί που θα αποκαλύψουν τα τρωτά σημεία και θα σας επιτρέψουν να τα διορθώσετε πριν βρεθούν από οποιονδήποτε άλλο.

2. Συντήρηση Marketing

Το ψηφιακό μάρκετινγκ όχι μόνο οδηγεί τους υποψήφιους πελάτες σας στο e-shop σας, αλλά κρατά επίσης μια καλή θέση τις μηχανές αναζήτησης. Εάν το site σας τα πάει καλά στο Google, τότε ακόμα περισσότεροι άνθρωποι θα επισκεφθούν το ηλεκτρονικό κατάστημα σας. Επομένως, είναι σημαντικό να συντηρείτε το μάρκετινγκ της επιχείρησης σας για να βεβαιωθείτε ότι τα πράγματα ανανεώνονται διαρκώς.

Αυτό γίνεται με τη δημιουργία νέου περιεχομένου, με τη μορφή άρθρων SEO, μηνυμάτων, αναρτήσεων στα Social Media, gif, προϊόντων, email, βίντεο και πολλά άλλα. Η ομάδα μάρκετινγκ μπορεί να χρησιμοποιήσει τις υπηρεσίες του Google Analytics για να βελτιώσει το site σας και το περιεχόμενό σας. Τέτοια αναλυτικά στοιχεία σάς βοηθούν να κατανοήσετε τόσο το site σας όσο και το κοινό του. Μπορείτε να ανακαλύψετε τα στοιχεία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, που λειτουργούν καλά και που όχι. Μπορείτε επίσης να εξερευνήσετε τη συμπεριφορά των επισκεπτών για να λάβετε πληροφορίες σχετικά με το τι μπορεί να λείπει από το e-shop σας.

3. Η ηλεκτρονική σας βιτρίνα.

H συντήρηση της ηλεκτρονικής βιτρίνας βοηθά στη βελτίωση της πρώτης εντύπωσης του πελάτη. Αυτό είναι απαραίτητο καθώς εάν η πρώτη εντύπωση ενός πελάτη είναι κακή, τότε προσπαθείτε να ξαναχτίσετε την εμπιστοσύνη του προτού καν δει τα προϊόντα σας.

Αν υποθέσουμε για παράδειγμα ότι έχετε ένα site, ενός ζαχαροπλαστείου. Το φόντο θα ήταν ωραίο να αποτελείται από έντονα χρώματα και διασκεδαστικά μοτίβα, θυμίζοντας στον επισκέπτη ένα παραδοσιακό ζαχαροπλαστείο. Θα μπορούσε επίσης να προσθέσετε εικόνες που θα αλλάζουν μόνες τους, ώστε να δείχνετε όλα όσα προσφέρετε. Βάλτε τις κατηγορίες των προϊόντων σας στην ώστε να είναι εύκολη η πλοήγηση. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε παιχνιδιάρικες ονομασίες ώστε να δώσετε ένα χιουμοριστικό και ανάλαφρο τόνο στο site σας.

Ποιες είναι οι επιλογές συντήρησης του e-shop μου;

Υπάρχουν πολλές επιλογές για τη διατήρηση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Μπορείτε να προσλάβετε κάποιον στην επιχείρηση σας ή να προσλάβετε έναν σύμβουλο/ ελεύθερο επαγγελματία. Ποια επιλογή είναι καλύτερη για εσάς εξαρτάται από την επιχείρησή σας. Εδώ, ωστόσο, είναι μερικές λεπτομέρειες για κάθε λύση.

Ασφάλεια Ε-shop
Συνεργαστείτε με ελεύθερους επαγγελματίες.
Προσλάβετε μια ομάδα συντήρησης ιστoσελίδας ή έναν συμβούλο.
Βασιστείτε στην εσωτερική ομάδα μάρκετινγκ.

1. Συνεργαστείτε με ελεύθερους επαγγελματίες.

Μπορεί να είστε πρόθυμοι να κάνετε αλλαγές, αλλά το υπάρχων προσωπικό σας δεν γνωρίζει καλά πώς να το κάνει αυτό με επιτυχία. Ή ίσως η ομάδα σας δεν μπορεί να καλύψει όλο το εύρος της συντήρησης. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να συνεργαστείτε με έναν ελεύθερο επαγγελματία.

Η πρόσληψη μιας εταιρείας ανάπτυξης ή ενός ελεύθερου επαγγελματία είναι μια καλή ιδέα γιατί γνωρίζετε ότι θα συνεργαστείτε με έναν ειδικό στον τομέα που θα σας παρέχει αποτελέσματα.

Τι πρέπει όμως να αναζητήσετε σε έναν ελεύθερο επαγγελματία; Αρχικά, πρέπει να αποφασίσετε εάν θέλετε έναν ελεύθερο επαγγελματία για συγκεκριμένους τομείς ή ολόκληρη τη διαδικασία συντήρησης του e-shop. Για παράδειγμα, εάν χρειάζεται μόνο να διευθετήσετε την ασφάλειά σας, τότε αναζητήστε έναν ειδικό στον τομέα της κυβερνοασφάλειας. Το ίδιο ισχύει για το μάρκετινγκ, το σχεδιασμό ιστοσελίδων, τη λειτουργικότητα κ.λπ. Αν θέλετε κάποιον που μπορεί να κάνει τα πάντα, τότε ιδανικά θέλετε έναν webmaster με χρόνια εμπειρίας. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν για το μάρκετινγκ, τις τρέχουσες τάσεις και τι λειτουργεί και τι όχι για ένα e-shop.

2. Προσλάβετε μια ομάδα συντήρησης ιστoσελίδας ή έναν συμβούλο.

Μπορεί στην επιχείρηση σας να έχετε ήδη ένα web team. Αν όμως βρίσκετε προβλήματα στο e-shop σας, ίσως είναι καιρός να αναβαθμίσετε το προσωπικό σας. Ή βρείτε μια ομάδα που παραμένει πιο ενημερωμένη σε θέματα συντήρησης.

Μπορείτε να αναθέσετε σε εξωτερικούς συμβούλους για να ελέγξουν το ηλεκτρονικό κατάστημα σας. Πείτε τους να ρίξουν μια ματιά στο site σας και να δουν πού βρίσκονται τα προβλήματα. Στη συνέχεια, μπορούν να συμβουλέψουν την ομάδα σας για το τι πρέπει να κάνουν καλύτερα. Εναλλακτικά, μπορείτε να προσλάβετε μια εξειδικευμένη ομάδα συντήρησης για να αναλάβει τα πάντα.

3. Βασιστείτε στην εσωτερική ομάδα μάρκετινγκ.

Βεβαιωθείτε ότι για την εσωτερική σας ομάδα μάρκετινγκ, η συντήρηση αποτελεί προτεραιότητα. Είναι σημαντικό να δημοσιεύουν περιεχόμενο, είτε αυτό είναι η δημιουργία ενός blog είτε η κοινή χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ως μέρος της καθημερινής τους ρουτίνας. Θα πρέπει επίσης να ελέγχουν και να διατηρούν όλο το υπάρχον περιεχόμενο.

Εξάλλου, η δουλειά τους είναι να οδηγούν το κοινό στο e-shop σας και να διασφαλίζουν ότι η εταιρεία σας όπως παρουσιάζεται είναι πόλος έλξης.

Συμπέρασμα Συντήρησης eshop

Συμπέρασμα

Η συντήρηση του e-shop μπορεί να φαίνεται σαν μια βαριά δουλειά, αλλά με τακτικές ενημερώσεις, δεν είναι τόσο τρομακτική όσο φαίνεται. Είναι σημαντικό να παραμένετε στην κορυφή της διαχείρισης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Καλύτερη εμπειρία χρήστη σημαίνει περισσότερες πωλήσεις.

Εάν δεν διατηρείτε το e-shop σας, είναι σαν αφήνετε τον εαυτό σας να εκτεθεί στους χάκερ. αφήνοντας το site σας να υποχωρήσει στην κατάταξη της Google, διακινδυνεύσετε η μηχανή αναζήτησης να υποθέσει ότι είστε ένας κακόβουλο site. Όλα αυτά τα ζητήματα σημαίνουν ότι θα χάσετε πελάτες.

Οι τρεις βασικοί τρόποι διαχείρισης της συντήρησης είναι μέσω του μάρκετινγκ, της ασφάλειας και της ηλεκτρονικής σας βιτρίνας. Μάρκετινγκ σημαίνει να συμβαδίζετε με το SEO, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το γενικό περιεχόμενο. Ασφάλεια σημαίνει να διασφαλίζετε ότι το e-shop σας προστατεύεται, οι ενημερώσεις κώδικα έχουν επιδιορθωθεί και τα ευαίσθητα δεδομένα διατηρούνται ασφαλή. Η συντήρηση της βιτρίνας του ηλεκτρονικού σας καταστήματος συμβάλει στην εξαιρετική πρώτη εντύπωση που θα έχουν οι πελάτες σας και την ενημέρωση τους σχετικά με τις αλλαγές τιμών και τα νέα προϊόντα.

Συμπέρασμα Συντήρησης Ηλεκτρονικών καταστημάτων

Πρέπει επίσης να αποφασίσετε εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε το προσωπικό σας για να κάνετε την απαιτούμενη συντήρηση ή εάν θέλετε να προσλάβετε ελεύθερους επαγγελματίες ή ομάδες ειδικών. Η ενημέρωση σχετικά με τη συντήρηση του e-shop, σας κρατά μπροστά από τον ανταγωνισμό και θυμίζει στους πελάτες ότι αξίζει να επισκέπτονται το ηλεκτρονικό κατάστημα σας.