Ο κόσμος του διαδικτύου εξελίσσεται συνεχώς, και η ανάγκη για καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη αναζήτηση είναι σημαντικότερη από ποτέ. Τα Structured Data, επίσης γνωστά ως δομημένα δεδομένα, έχουν καταλάβει έναν ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στον κόσμο του SEO και της αναζήτησης στο διαδίκτυο. Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τι είναι τα Structured Data, πώς μπορούν να βοηθήσουν κυρίως τα e-shop στη βελτίωση της επισκεψιμότητας και της προβολής σας στα αποτελέσματα της Google. 

Τι είναι τα Structured Data;


Τα Structured Data είναι μια μορφή δεδομένων που παρέχει πληροφορίες σε μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, σχετικά με το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Αυτά τα δεδομένα διαμορφώνουν την κατανόηση του περιεχομένου και του σχετικού περιβάλλοντός τους. Κατά την ανάλυση μιας ιστοσελίδας, οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τα Structured Data για να κατανοήσουν τον τύπο του περιεχομένου, τις κατηγορίες των προϊόντων, τον τίτλο, την περιγραφή, τις τιμές, τις κριτικές και πολλά άλλα στοιχεία, ώστε να δημιουργήσει η Google τα Rich Snippets (γνωστά και ως "εμπλουτισμένα αποτελέσματα").

Ο ρόλος των Structured Data στα E-Shop



Στα e-shop, τα Structured Data είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, καθώς βοηθούν τους χρήστες να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο του καταστήματος και των προϊόντων καθώς και όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Αυτό μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στην επισκεψιμότητα και την προβολή στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ενδυναμώνουν την πληροφορία που παρέχεται στα αποτελέσματα αναζήτησης, προσθέτοντας πλούσια στοιχεία, όπως κριτικές, τιμές, διαθεσιμότητα και άλλα, που κάνουν την αναζήτηση προϊόντων πιο ολοκληρωμένη και πιο ελκυστική για τους χρήστες.

Πώς δημιουργούνται τα Structured Data;

Για τη δημιουργία των Structured Data, χρησιμοποιούνται συγκεκριμένες μορφές κωδικοποίησης, όπως το JSON-LD (JavaScript Object Notation for Linked Data), το Microdata ή το RDFa (Resource Description Framework in Attributes). Αυτές οι μορφές επιτρέπουν την ενσωμάτωση δομημένων δεδομένων απευθείας στον κώδικα HTML της ιστοσελίδας σας.

Για παράδειγμα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Structured Data για να περιγράψετε τις κατηγορίες των προϊόντων, τις τιμές, τις κριτικές και τις διαθεσιμότητες των προϊόντων στη σελίδα προϊόντος. Αυτά τα δεδομένα θα συνδράμουν τις μηχανές αναζήτησης να παρουσιάσουν τις πληροφορίες αυτές στα αποτελέσματα αναζήτησης, βοηθώντας τους χρήστες να βρουν ακριβώς αυτό που ψάχνουν.

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε ένα σχήμα κώδικα που αφορά την προβολή των προϊόντων 

<script type=”application/ld+json”>

{

“@context”: “http://schema.org”,

“@type”: “Product”,

“aggregateRating”: {

“@type”: “AggregateRating”,

“bestRating”: “100”,

“ratingCount”: “24”,

“ratingValue”: “87”

},

“image”: “dell-30in-lcd.jpg”,

“name”: “Dell UltraSharp 30\” LCD Monitor”,

“offers”: {

“@type”: “AggregateOffer”,

“highPrice”: “$1495”,

“lowPrice”: “$1250”,

“offerCount”: “8”,

“offers”: [

{

“@type”: “Offer”,

“url”: “save-a-lot-monitors.com/dell-30.html”

},

{

“@type”: “Offer”,

“url”: “jondoe-gadgets.com/dell-30.html”

}

]

}

}

</script>

Οι απαραίτητες ενότητες που πρέπει να καλύπτετε είναι:

  • Τιμή
  • Όνομα προϊόντος
  • Περιγραφή προϊόντος
  • URLs εικόνων του προϊόντος (παρέχοντας πολλές εικόνες υψηλής ανάλυσης,)
  • Νόμισμα
  • Σε απόθεμα / Εξαντλημένο
  • Κατηγορία
  • Χρώμα
  • Μάρκα
  • Κριτικές (συγκεκριμένα για το προϊόν και όχι για την επιχείρησή σας)

Υπάρχουν και δημοφιλή εργαλεία που σας βοηθούν να εντοπίσετε αν υπάρχει κάποιο σφάλμα  στα Structured Data και αν λειτουργούν σωστά. Μπορείτε να το δείτε εδώ.

Συμπέρασμα

Τα Structured Data παίζουν έναν ζωτικό ρόλο στον κόσμο των e-shop και της αναζήτησης στο διαδίκτυο. Βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας σας από τις μηχανές αναζήτησης και ενισχύουν την εμπειρία των χρηστών. Σημαίνει ότι οι πελάτες σας μπορούν να βρουν πιο εύκολα τα προϊόντα που αναζητούν και να αυξήσουν τις πωλήσεις σας. Αν δεν έχετε ήδη ενσωματώσει Structured Data στην ιστοσελίδα σας, η xWeb μπορεί να σας βοηθήσει ώστε για να βελτιώσετε την παρουσία σας στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και να αυξήσετε τις πωλήσεις σας.