Πίνακας περιεχομένων:
Ο κλάδος του ηλεκτρονικού εμπορίου εξελίσσεται συνεχώς, με νέες τάσεις και τεχνολογίες που ανασχηματίζουν διαρκώς τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων και των καταναλωτών. Καθώς είμαστε ήδη στο 2024, είναι σημαντικό για τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου να παραμείνουν μπροστά σε αυτές τις αλλαγές για να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών καθώς και να διατηρήσουν μια ανταγωνιστική θέση.
Σε αυτό το άρθρο θα δούμε ποιες θα είναι οι μεγαλύτερες τάσεις για το 2024 που αφορούν αποκλειστικά τα e-commerce.
Το TikTok Shop είναι εδώ
Το 2023, το TikTok Shop έκανε τη μεγάλη του είσοδο, υποδηλώνοντας μια μετατόπιση στον τρόπο που οι καταναλωτές, ειδικότερα η γενιά της Gen Z, ανακαλύπτουν προϊόντα. Ωστόσο, είναι ακόμα σε ένα μεταβαλλόμενο στάδιο και οι εταιρείες πειραματίζονται ακόμα στο τι λειτουργεί και τι όχι.
Η γνωστή εταιρεία καλλυντικών, BK Beauty είδε αρχικές καθαρές νέες πωλήσεις, περίπου 10% έως 20% από συναλλαγές στο TikTok Shop.
Ωστόσο, ανάλογα με τις μεθόδους που θα εφαρμοστούν, μπορεί να έχουμε διαφορετικά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η ίδια εταιρεία, είδε τους αριθμούς της να αυξάνονται και πάλι όταν συνδύασε την προσφορά της με δημιουργούς περιεχομένου. Καταγράφηκε άλμα 30% στις πωλήσεις από το TikTok Shop, χάρη σε ένα βίντεο μιας γνωστής makeup artist. Φαίνεται ότι η συνδυασμένη χρήση του brand εντός της εφαρμογής και του προγράμματος συνεργασίας του TikTok μπορεί να έχει σημαντικά αποτελέσματα.
Η Εξυπηρέτηση Πελατών ακόμα πιο Άμεση
Εάν οι αγοραστές αλληλοεπιδρούν με το brand σας στα Social Media, τότε θα θέλουν να επικοινωνούν απευθείας μαζί σας. Πράγματι, υπάρχει μια αυξανόμενη τάση των αγοραστών, που προτιμούν να επικοινωνούν απευθείας με την εξυπηρέτηση πελατών μέσω DMs ή μηνυμάτων σε chat. Σε μελέτες, έχει διαπιστωθεί ότι το 60% των πελατών προτιμά να επικοινωνεί με επιχειρήσεις μέσω μηνυμάτων chat και DMs, ενώ υπάρχει μια αύξηση 45% ετησίως στους χρήστες κοινωνικών μέσων που έστειλαν DMs για να εξυπηρετηθούν για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία.
Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι αυτή η τάση θα μεγαλώσει με τον καιρό, καθώς οι αγορές μέσω των social media, αυξάνονται εξίσου. Έτσι, το 2024, οι πελάτες θα αναζητούν περισσότερο, αυτή την επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο με τα brands – σε όποιο μέσο τους εξυπηρετεί περισσότερο.
Η υιοθέτηση τεχνολογιών και νέων διαδικασιών που επιτρέπουν στην ομάδα εξυπηρέτησης πελατών σας να αλληλοεπιδρά μέσω DM ή κειμένου θα είναι μια ουσιαστική στρατηγική για το 2024. Και το δυνητικό κέρδος για αυτό είναι τεράστιο. Σύμφωνα με την Webex, το 72% των πελατών είναι πιο πιθανό να αγοράσουν online αν μπορούν να κάνουν ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο.
Η Εξατομίκευση ένα βήμα μπροστά.
Δεν είναι κρυφό ότι η εξατομίκευση είναι σημαντική στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά οι προσδοκίες των πελατών γίνονται πιο περίπλοκες. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το 65% των πελατών περιμένει πλέον από τις εταιρείες να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις τους.
Οι εταιρείες δεν μπορούν να σταματήσουν σε μια στατική κατανόηση των πελατών τους. Δεν πρόκειται για το ποιος ήταν ο πελάτης σας χθες, αλλά για το ποιος θα είναι - και τι θα χρειαστεί - αύριο, την επόμενη εβδομάδα και σε κάθε άλλη στιγμή του, από το brand σας.
Η ίδια έκθεση δείχνει ότι το 80% των πελατών λέει ότι η εμπειρία εξατομίκευσης που προσφέρει μια εταιρεία, είναι τόσο σημαντική όσο τα προϊόντα και οι υπηρεσίες της.
Ωστόσο, η πρόβλεψη εξατομίκευσης των πελατών σας μπορεί να είναι περίπλοκη, καθώς απαιτεί αξιόπιστα δεδομένα από όλα τα σημεία επαφής και αλληλεπιδρασης - τα οποία συχνά είναι διάσπαρτα σε διάφορες πλατφόρμες. Το σημαντικό είναι, να βεβαιωθείτε ότι μπορείτε να συλλέξετε αυτά τα δεδομένα και να είστε σίγουροι ότι επικοινωνούν σωστά μεταξύ τους.
Βιωσιμότητα
Η βιώσιμη και ανακυκλώσιμη/ξαναχρησιμοποιούμενη συσκευασία είναι μία από τις τάσεις που προβλέπεται ότι θα αυξηθούν έως το 2024. Παρά τον αυξανόμενο πληθωρισμό, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση από τους καταναλωτές για βιώσιμες συσκευασίες. Το επόμενο έτος, αναμένουμε να δούμε περισσότερες εταιρείες να εξερευνούν βιώσιμες επιλογές συσκευασίας, μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα ενώ ενισχύουν ταυτόχρονα τη σύνδεσή τους με τους πελάτες.
Επιπλέον, μερικές εταιρείες πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα καθιστώντας τα προϊόντα τους πολλαπλών χρήσεων. Για παράδειγμα, εταιρείες καλλυντικών στοχεύουν πλέον, στο να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν οι συσκευασίες τους, αγοράζοντας το κύριο προϊόν σε μορφή ανταλλακτικού, όπως είναι τα κραγιόν, οι σκιές ή οι κρέμες προσώπου.
Οι επιχειρήσεις που προωθούν τέτοιου είδους περιβαλλοντική φιλοσοφία και συνείδηση, δημιουργούν θετικές εντυπώσεις στο κοινό, καθώς νιώθουν ότι και οι ίδιοι συμβάλουν σε κάτι τόσο σημαντικό. Για μεγαλύτερη προώθηση, οι επιχειρήσεις μπορούν να ενσωματώσουν και προγράμματα επιβράβευσης και ανταμοιβών ώστε να δώσουν κίνητρο σε ακόμα περισσότερο κόσμο.
Σύντομα βίντεο που εκπαιδεύουν τους αγοραστές.
Τα μικρά βιντεάκια τα έχουμε συνδυάσει πιο πολύ στα Social Media, ωστόσο το γρήγορο και ενημερωτικό φορμάτ είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τους νεότερους καταναλωτές, να μάθουν για προϊόντα, ανεξάρτητα από το πού αγοράζουν. Τα μικρά Video σε διάρκεια, που αφορούν οδηγίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης και την εφαρμογή των προϊόντων είναι μια από τις κορυφαίες τάσεις στον τομέα του content marketing για το 2024.
Πολλές εταιρείες εκμεταλλεύονται αυτά τα βίντεο για να προβάλουν καλύτερα τις λεπτομέρειες των προϊόντων τους, να δώσουν σωστές οδηγίες για την εφαρμογή τους και να αυξήσουν το social sharing. Από γρήγορες παρουσιάσεις των προϊόντων σας έως αποκαλυπτικές ματιές στα παρασκήνια στο στάδιο επεξεργασίας ή εν ώρα εργασίας, αυτά τα σύντομα βίντεο είναι ένας εξαιρετικός τρόπος να κρατήσετε τους πελάτες σας συνδεδεμένους με το brand σας και να αυξήσετε τις μετατροπές.
Η Στρατηγική του Cross-Sell είναι στο Επίκεντρο
Το επίκεντρο των πωλήσεων εδώ, δεν αφορά απλά τις επαναλαμβανόμενες αγορές. Πρόκειται για τη διεύρυνση των προϊόντων - να καταφέρετε να προτείνετε στους πελάτες σας να δοκιμάσουν περισσότερα προϊόντα και κατηγορίες από το brand σας. Εάν, είστε σε θέση να καλύψετε πολλαπλές ανάγκες των πελατών σας, είναι πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στο brand σας. Κατανοώντας το προφίλ των πελατών σας, μπορείτε να προσφέρετε εξατομικευμένες προτάσεις αγορών, συνδυαστικές πωλήσεις μετά την αγορά, ελκυστικά κίνητρα και στοχευμένες καμπάνιες, ώστε να διευρύνετε την εξερεύνηση και τις αγορές του κοινού σας και σε νέες κατηγορίες προϊόντων.
Η Τεχνητή Νοημοσύνη ανοίγει την πόρτα στην Βελτιστοποίηση.
Η τεχνητή νοημοσύνη και η αυτοματοποίηση γίνονται ολοένα και πιο σημαντικές για τα e-commerce, βοηθώντας τα να εκτελούν εργασίες ευκολά και γρήγορα. Για παράδειγμα, μερικές εταιρείες χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για τη δημιουργία εικόνων και τις περιγραφές προϊόντων, επιτρέποντας τους να παρουσιάσουν το προϊόν σε πολλαπλά πλαίσια. Μέχρι στιγμής, οι εταιρείες επεκτείνονται σημαντικά στην τεχνητή νοημοσύνη για την εξοικονόμηση χρόνου σε παραγωγικές εργασίες όπως αυτή που αναφέραμε. Ωστόσο, το 2024, αναμένουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να εξαρτώνται από την τεχνητή νοημοσύνη και για την ανάλυση δεδομένων πελατών και την πρόβλεψη συμπεριφοράς, επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν πιο εξατομικευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ που θα φέρουν καλύτερα αποτελέσματα.
Για παράδειγμα, Η IBM προσφέρει τεχνητή νοημοσύνη που επιτρέπει στις εταιρείες να παρακολουθούν και να εξελίσσουν τα μηνύματά τους χρησιμοποιώντας την ανταπόκριση πελατών, ενώ η Yotpo ανακοίνωσε πρόσφατα το Tailor AI, έναν ειδικό στη διατήρηση πελατών που μπορεί να αναλύσει τα δεδομένα πελατών και επιδόσεων ώστε να προτείνει τρόπους βελτίωσης.
Συμπέρασμα
Το 2024 υπόσχεται να είναι ένα συναρπαστικό έτος για τα e-commerce, με τις κοινωνικές πλατφόρμες να ανασχηματίζουν την αγορά προϊόντων, να αυξάνονται οι προσδοκίες των πελατών για εξατομικευμένες εμπειρίες και με την έντονη παρουσία της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτοματοποίησης. Με το να παραμένουν ενήμερες για αυτές τις τάσεις και να εφαρμόζουν τις στρατηγικές που προτείνουν οι ειδικοί, τα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να παραμείνουν μπροστά στον ανταγωνισμό και να ευδοκιμήσουν στο εξελισσόμενο εμπορικό τοπίο.