Γιατί το SEO είναι απαραίτητο στοιχείο στο digital marketing?
διαδικτυακών εμπειριών ξεκινήσε
με μια μηχανή αναζήτησης!
των χρηστών του διαδικτύου
βασίζονται σε μηχανές αναζήτησης
Τα δεδομένα δεν λένε ψέματα: οι χρήστες όταν συνδέονται στο διαδίκτυο, ξεκινούν με μια μηχανή αναζήτησης.
- Οι στρατηγικές SEO διασφαλίζουν ότι αυτοί οι χρήστες βρίσκουν το Website σας στα αποτελέσματα αναζήτησης και όχι τους ανταγωνιστές σας.
- Είναι ένα ουσιαστικό στοιχείο του ψηφιακού μάρκετινγκ που καμία επιχείρηση δεν έχει την πολυτέλεια να αγνοήσει.
Τι είναι το SEO;
Το SEO είναι μια συντομογραφία για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (Search Engine Optimization) που είναι μια σειρά βημάτων για τη βελτιστοποίηση ενός site, ώστε να μπορεί να επιτύχει υψηλότερη κατάταξη στο SERP ή στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα αναζήτησης. Βασικά, είναι η διαδικασία αύξησης της ποσότητας και της ποιότητας της επισκεψιμότητας που πηγαίνει στο site σας μέσω οργανικών αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Για να κατανοήσετε καλύτερα το SEO, θα πρέπει να καταλάβετε τι είναι η οργανική επισκεψιμότητα. Ουσιαστικά, η οργανική επισκεψιμότητα αναφέρεται σε επισκέπτες που φτάνουν στο site σας από μη αμειβόμενες πηγές, γνωστή και ως δωρεάν επισκεψιμότητα. Σε αντίθεση με την πληρωμένη επισκεψιμότητα που προέρχεται από πηγές όπως οι πληρωμένες διαφημίσεις αναζήτησης, οι σύνδεσμοι παραπομπής, οι διαφημίσεις προβολής, η πληρωμένη ανακάλυψη κ.λπ.
Ο πρωταρχικός στόχος του SEO είναι να κατατάσσεται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, ώστε το site σας να έχει μεγαλύτερη οργανική προβολή και να λαμβάνει περισσότερη επισκεψιμότητα ή κλικ. Υπάρχουν εκατοντάδες παράγοντες που συμβάλλουν στην κατάταξη SERP και το SEO έχει να κάνει με την κατανόηση και τη μόχλευση αυτών των παραγόντων για την ενίσχυση της κατάταξης αναζήτησής σας.
Πώς λειτουργεί το SEO;
Ας το δούμε λίγο σε σχέση με ένα παράδειγμα. Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί "βίγκαν εστιατόριο" στο Google, πιθανότατα αναζητά ένα εστιατόριο που σερβίρει vegan φαγητό. Εάν διαθέτετε επιχείρηση εστιατορίου για vegan, θα θέλατε οι χρήστες να βρουν το δικό σας εστιατορίο σας αφού πληκτρολογήσουν μια αναζήτηση. Για να διασφαλίσετε ότι περισσότεροι άνθρωποι βρίσκουν το site σας, πρέπει να εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης και να κατατάσσεστε πάνω από άλλα εστιατόρια vegan.
Δεν είναι καθόλου εύκολο, αλλά αυτό είναι το marketing SEO.
Όταν το 75% των διαδικτυακών χρηστών δεν περνούν από την πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, μπορείτε να κατανοήσετε γιατί είναι σημαντικό να έχετε υψηλότερη κατάταξη αναζήτησης μέσω SEO. Επίσης, τα πέντε κορυφαία οργανικά αποτελέσματα αντιπροσωπεύουν το 67,60% όλων των κλικ στο Google – αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να συμβιβάζεστε με μια δεύτερη ή τρίτη εμφάνιση.
Με ένα σταθερό σχέδιο SEO, μπορείτε να προσεγγίσετε δυνητικούς πελάτες και να τους κρατήσετε μακριά από τον ανταγωνισμό. Λάβετε υπόψη ότι το SEO είναι μια σύνθετη, συνεχής και χρονοβόρα διαδικασία, αλλά άλλα έχει μακροπρόθεσμα πολυάριθμα οφέλη.
Βασικά στατιστικά στοιχεία του SEO που δείχνουν γιατί εξακολουθεί να είναι κορυφαία στρατηγική marketing
Το 68% των διαδικτυακών εμπειριών ξεκινούν με μια μηχανή αναζήτησης
Ως επί το πλείστων, οι περισσότεροι από τους πιθανούς πελάτες σας θα βρουν την επιχείρησή σας μέσω μιας μηχανής αναζήτησης. Με την έλευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ένα ποσοστό αντικατέστησε τις μηχανές αναζήτησης για να ξεκινήσουν τις διαδικτυακές τους εμπειρίες. Ωστόσο και πάλι οι μηχανές αναζήτησης θεωρούνται ως το βασικό εργαλείο αναζήτησης που χρησιμοποιούν οι χρήστες.
Η Google κατέχει το 92,03% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς μηχανών αναζήτησης
Άλλες μηχανές αναζήτησης όπως το Bing (2,48%) και το Yahoo! (1,5%) υστερούν πολύ πίσω από το μεγαθήριο της μηχανής αναζήτησης. Για να επιτύχετε στο SEO, είναι σαφές ότι πρέπει να παίζετε σύμφωνα με τους κανόνες της Google – στην πραγματικότητα, η μεγάλη πλειοψηφία των προσπαθειών σας για το SEO θα πρέπει να επικεντρωθεί στο Google.
Η παρακολούθηση των αλλαγών, των ενημερώσεων και των τάσεων του αλγορίθμου της Google διασφαλίζει ότι θα παραμείνετε μπροστά από την καμπύλη και θα κάνετε βασικές προσαρμογές όπως απαιτείται.
Μόνο το 25% των χρηστών κάνουν κύλιση μετά από την πρώτη σελίδα των SERP
Όταν κάνετε SEO, ο στόχος σας είναι να κατατάξετε όσο το δυνατόν υψηλότερα για τις λέξεις-κλειδιά που έχετε επιλέξει και τελικά να καταλήξετε στην πρώτη σελίδα. Το 75% των χρηστών δεν μπαίνουν στον κόπο να περάσουν από τη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, δεδομένου ότι συνήθως βρίσκουν αυτό που ψάχνουν σαρώνοντας την πρώτη σελίδα, κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο και πηγαίνοντας στο δρόμο τους.
Αν δεν σκοπεύετε να είστε στην πρώτη σελίδα της Google, ποιο είναι το νόημα;
Το Νο #1 αποτέλεσμα οργανικής αναζήτησης έχει μέση αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR) 31,7%.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το νούμερο ένα αποτέλεσμα αναζήτησης έχει το υψηλότερο CTR που είναι σχεδόν το ένα τρίτο των συνολικών κλικ. Επίσης, αξίζει να προσθέσουμε ότι το κορυφαίο αποτέλεσμα αναζήτησης έχει δέκα φορές περισσότερες πιθανότητες να λάβει ένα κλικ από το αποτέλεσμα Νο #10 στην πρώτη σελίδα. Αντίθετα, το αποτέλεσμα της δεύτερης θέσης έχει CTR 24,71 και μόνο το 0,78% των χρηστών έκανε κλικ σε κάτι στη δεύτερη σελίδα.
Αυτό δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς η κατάταξη Νο #1 είναι πολύ πιο πολύτιμη από οποιαδήποτε άλλη θέση στο SERP, επειδή οι χρήστες κάνουν ενστικτωδώς κλικ στο πρώτο αποτέλεσμα που βλέπουν.
Το 81% των καταναλωτών διεξάγει διαδικτυακή έρευνα πριν κάνει μια αγορά μέσω Διαδικτύου
Θυμηθείτε, ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους πολλοί άνθρωποι προτιμούν να πραγματοποιούν αγορές μέσω Διαδικτύου αντί για στο κατάστημα είναι η δυνατότητα έρευνας πριν λάβουν μια απόφαση αγοράς. Το SEO είναι ζωτικής σημασίας για τη μετατροπή, επειδή μπορείτε να στοχεύσετε άτομα με υψηλή πρόθεση αγοράς χρησιμοποιώντας τις σωστές λέξεις-κλειδιά – αυτοί είναι καταναλωτές που είναι έτοιμοι να ξοδέψουν χρήματα για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Ένα κρίσιμο μέρος του SEO είναι η ανάπτυξη περιεχομένου για λεπτομερείς σελίδες πωλήσεων και περιγραφές προϊόντων και η απάντηση στις ερωτήσεις που μπορεί να έχουν οι πελάτες.
Το 45% των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου προέρχεται από χρήστες κινητών τηλεφώνων
Αυτό το στατιστικό στοιχείο καταδεικνύει τη σημασία της βελτιστοποίησης για κινητά για το SEO. Οι περισσότεροι πελάτες σας πιθανότατα θα έχουν πρόσβαση στο site σας μέσω των smartphone και των tablet τους, επομένως η βελτιστοποίηση της εμπειρίας χρήστη για τους χρήστες κινητών είναι απαραίτητη.
Η βελτιστοποίηση για κινητά είναι η διαδικασία που διασφαλίζει ότι οι επισκέπτες σας μπορούν να έχουν μια εμπειρία βελτιστοποιημένη για κινητά ενώ επισκέπτονται το site σας. Επίσης, η Google χρησιμοποιεί πλέον ευρετηρίαση για κινητά, πράγμα που σημαίνει ότι η μηχανή αναζήτησης χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο την έκδοση για κινητά των ιστοσελίδων για ευρετηρίαση και κατάταξη.
Το 76% των ατόμων επισκέφτηκε ή τηλεφώνησε σε μια επιχείρηση εντός 24 ωρών από την πραγματοποίηση τοπικής αναζήτησης στο κινητό
Αυτό το στατιστικό δεν τονίζει μόνο τη σημασία της βελτιστοποίησης για κινητά, αλλά και το τοπικό SEO. Καθώς σχεδόν όλοι έχουν στην κατοχή τους smartphone ή tablet, οι τοπικές αναζητήσεις (κοντά, κοντά μου κ.λπ.) έχουν εκτοξευθεί με τα χρόνια. Εάν ένας δυνητικός πελάτης βρει την επιχείρησή σας ενώ κάνει μια τοπική αναζήτηση, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί το χώρο σας αυτοπροσώπως.
Εάν διαθέτετε μια τοπική επιχείρηση, η βελτιστοποίηση για τοπικό SEO θα πρέπει να είναι μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές σας.
Το 39% των αγοραστών επηρεάστηκε από σχετικά αποτελέσματα αναζήτησης
Η αναζήτηση έχει μεγάλη επιρροή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι τελικά αγοράζουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Η επωνυμία σας εξυπηρετεί πιθανούς πελάτες με σχετικό και χρήσιμο περιεχόμενο στο διαδίκτυο; Είστε εκεί στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν οι άνθρωποι αναζητούν το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε; Τέλος, παρακολουθείτε και αξιολογείτε σωστά αυτές τις αλληλεπιδράσεις;
Το SEO που γίνεται σωστά σημαίνει ότι δίνετε αξία στους δυνητικούς καταναλωτές δημιουργώντας υψηλής ποιότητας και χρήσιμο περιεχόμενο και παρέχοντας μια απρόσκοπτη εμπειρία χρήστη. Εάν μπορείτε να αφοσιωθείτε και να προσφέρετε αξία στους επισκέπτες σας, τότε σίγουρα θα προχωρήσουν σε μια αγορά.
Χρειάζομαι SEO;
Αυτή είναι μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις των πελατών μας. Το SEO είναι ένας όρος που έχει διαδοθεί από τις πρώτες μέρες του Διαδικτύου. Έτσι, πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται εάν το SEO εξακολουθεί να είναι μια σχετική και βιώσιμη στρατηγική digital marketing.
Η αλήθεια είναι: Το SEO είναι πιο επίκαιρο από ποτέ!
Η οργανική αναζήτηση παραμένει ένα κρίσιμο στοιχείο της απόδοσης των περισσότερων website και ένα ουσιαστικό μέρος της διοχέτευσης πωλήσεων κάποιου που τελικά θα οδηγήσει σε μετατροπή ή αφοσίωση. Το SEO σάς επιτρέπει να αξιοποιήσετε τη δύναμη της οργανικής προβολής που μπορεί να οδηγήσει σε οφέλη όπως αυξημένη αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, αυξημένη επισκεψιμότητα, δυνητικούς πελάτες υψηλής ποιότητας και καλύτερες πωλήσεις.
Αν ψάχνετε για μια εταιρεία με κορυφαία αξιολόγηση που θα ανεβάσει την καμπάνια SEO σας στο επόμενο επίπεδο, είστε τυχεροί.
Επικοινωνήστε μαζί μας, να αναπτύξουμε ένα σχέδιο SEO που ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες σας.