Πίνακας περιεχομένων:
Στον κόσμο των διαδικτυακών πωλήσεων, οι τάσεις αλλάζουν συνεχώς. O οδηγός για τις καλύτερες πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου για το 2022 θα σας δώσει ένα πλεονέκτημα στον ανταγωνισμό και ένα μια δυναμική επανεκκίνηση. Το SmartInsights προβλέπει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ θα αυξηθούν κατά 23,6 τοις εκατό τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Με τη μεταβαλλόμενη φύση της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι απαραίτητο να παραμείνετε στην κορυφή των επιχειρηματικών πρακτικών σας για να διατηρήσετε την κερδοφορία σας.
Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις προσαρμόζονται στις αλλαγές και εφαρμόζουν τις βέλτιστες πρακτικές με τις στρατηγικές τους. Ως επιχειρηματίας, στόχος σας είναι να καινοτομείτε με νέες ιδέες και προοπτικές. Ας ρίξουμε μια ματιά στις καλύτερες πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αναβαθμίσετε την επιχείρησή σας το 2022.
Ξεκινήστε δημιουργώντας ΕΞΥΠΝΟΥΣ στόχους
Ο καθορισμός στόχων είναι σημαντικός για κάθε επιχείρηση γιατί σας δίνει μια σαφή εικόνα για το που πρέπει να εστιάσετε και τι πρέπει να κάνετε. Αλλά δεν θέλετε να θέσετε τυχαίους στόχους. Θέλετε να θέσετε ΕΞΥΠΝΟΥΣ στόχους που θα αποτελέσουν το επίκεντρο για εσάς και την ομάδα σας.
Ποιοι είναι οι ΕΞΥΠΝΟΙ στόχοι; Οι ΕΞΥΠΝΟΙ στόχοι είναι τα επιθυμητά αποτελέσματα της επιχείρησής σας που περιστρέφονται γύρω από βήματα που μπορούν να γίνουν. Ας αναλύσουμε παρακάτω τους στόχους.
Συγκεκριμένοι
Ο καθορισμός συγκεκριμένων στόχων είναι ζωτικής σημασίας για την επίτευξη της επιτυχίας. Όταν οι στόχοι σας είναι ξεκάθαροι, θα είναι πιο εύκολο να εστιάσετε σε αυτό που πρέπει να γίνει.
Μετρήσιμοι
Όλοι έχουμε ακούσει το ρητό «ό,τι μετριέται γίνεται». Στην ιδανική περίπτωση, οι στόχοι σας θα πρέπει να είναι μετρήσιμοι, ώστε να μπορείτε να μετρήσετε την πρόοδό σας.
Εφαρμόσιμοι
Οι στόχοι σας πρέπει να είναι εφαρμόσιμοι, ώστε να μπορείτε να σχεδιάσετε για αυτούς αποτελεσματικά. Εργαστείτε για τους στόχους σας ένα βήμα τη φορά.
Ρεαλιστικοί
Είναι σημαντικό να θέτεις ουσιαστικούς στόχους, αλλά θα πρέπει αυτοί οι στόχοι να είναι και ρεαλιστικοί. Αν όχι, θα καταλήξετε να ονειρεύεστε τις δυνατότητες και να μην αναλαμβάνετε δράση.
Οριοθετημένοι στο χρόνο
Οι στόχοι σας θα πρέπει να έχουν ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Αυτό σας βοηθά να ιεραρχήσετε τις εργασίες σας και σας παρακινεί να τις ολοκληρώσετε εντός του καθορισμένου χρονικού πλαισίου.
Θέτοντας στόχους SMART, έχετε μια καλύτερη εικόνα για το πού οδεύει η επιχείρησή σας.
Επανεπενδύστε τα κέρδη σας στις στρατηγικές μάρκετινγκ
Διαθέσατε με επιτυχία στην αγορά, το προϊόν/την υπηρεσία σας και έχετε αποκομίσει κέρδη από τους πελάτες σας. Ποιο είναι το επόμενο βήμα; Επανεπενδύστε το κέρδος σας, ακολουθώντας ένα πλάνο στρατηγικής marketing. Έχετε ήδη μια ανοδική πορεία και μια δυναμική θέση στην αγορά, γιατί να μην το αξιοποιήσετε προωθώντας περαιτέρω την επιχείρησή σας;
Σκεφτείτε το σαν μια σύνθετη επένδυση όπου δημιουργείτε ακόμη περισσότερα. Με την επανεπένδυση των κερδών σας στις στρατηγικές marketing, μπορείτε να αξιοποιήσετε την τωρινή σας επιτυχία και να ενισχύσετε τις μελλοντικές σας ενέργειες marketing το επόμενο έτος.
Προσφέρετε πολλαπλές επιλογές πληρωμής
Οι πελάτες εκτιμούν την ευελιξία των πολλαπλών επιλογών πληρωμής, επειδή διευκολύνει τη ζωή τους. Ως πωλητής, θέλετε να προσαρμόσετε τις υπηρεσίες σας σύμφωνα με τις ανάγκες/προτιμήσεις του κοινού σας. Το PayPal είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για διεθνή καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ τo Google Pay και PaymentCloud είναι ιδανικά για ενσωματωμένες χρεωστικές/πιστωτικές κάρτες.
Παρακολουθήστε τους KPI
Οι Καίριοι Δείκτες Απόδοσης βοηθούν τις διαδικτυακές επιχειρήσεις να λαμβάνουν στρατηγικές αποφάσεις που βασίζονται σε πραγματικά δεδομένα. Επομένως, πρέπει να παρακολουθείτε όσο το δυνατόν περισσότερο τις βασικές μετρήσεις του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να παρακολουθείτε την πρόοδό σας και να αξιολογείτε πόσο καλά αποδίδει η επιχείρησή σας.
Ως επιχειρηματίας, θέλετε να λαμβάνετε βέβαιες αποφάσεις, όχι παράλογες και ριψοκύνδινες. Τα συναισθήματα μπορούν συχνά να παρεμποδίσουν τη σωστή λήψη αποφάσεων και για να το αποφύγετε αυτό, πρέπει να αφήσετε τα δεδομένα να οδηγήσουν τις στρατηγικές σας και όχι τα συναισθήματά σας.
Χρησιμοποιήστε το email marketing
Υπάρχει μια κοινή παρανόηση ότι το email marketing είναι νεκρό. Αλλά αυτό δεν θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια, καθώς το email marketing είναι ζωτικής σημασίας για τη δημιουργία σχέσεων με τους πιθανούς πελάτες σας. Χωρίς αυτό, τα ποσοστά μετατροπών σας θα μειωθούν και θα είναι δύσκολο να συνδεθείτε με το κοινό σας σε προσωπικό επίπεδο.
Σίγουρα, το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει μεγαλύτερη επίδραση, αλλά δεν αφαιρεί την αξία των marketing email. Γι' αυτό θα πρέπει να δημιουργήσετε τη λίστα email σας για να δημιουργήσετε βαθύτερες συνδέσεις με τους πιθανούς πελάτες σας.
Κάντε το website σας φιλικό προς τα κινητά
Ένας καλό site είναι η ραχοκοκαλιά ενός επιτυχημένου e-shop. Εάν το site σας φαίνεται παραμελημένο και φορτώνει αργά, σε λίγα δευτερόλεπτα να είστε σίγουροι ότι οι επισκέπτες σας θα το εγκαταλείψουν. Δεν θέλετε οι προσπάθειες που κάνετε στο marketing να πάνε χαμένες εξαιτίας ενός κακού site, επομένως κάντε το e-shop σας όσο το δυνατόν πιο φιλικό προς τα κινητά.
Η συντριπτική πλειοψηφία των πελατών σήμερα χρησιμοποιούν τα smartphone τους για να αναζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες. Το Website σας πρέπει να είναι βελτιστοποιημένο για κινητές συσκευές, ώστε οι επισκέπτες σας να έχουν μια καλή εμπειρία περιήγησης. Αυτό τους διευκολύνει να βρουν ακριβώς αυτό που αναζητούν, το οποίο ενισχύει την αξιοπιστία της επωνυμίας σας.
Ξεκάθαρες και ολοκληρωμένες πληροφορίες.
Όταν πρόκειται να καταχωρήσετε προϊόντα, ο στόχος σας είναι να γράψετε μια σαφή και συνοπτική περιγραφή. Μην μπείτε στον πειρασμό να μπλοκάρετε ή να κόψετε λέξεις στην περιγραφή του προϊόντος με κάθε είδους λέξεις-κλειδιά, καθώς αυτό θα επηρεάσει την προβολή της καταχώρισής σας. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να επισημάνετε τα χαρακτηριστικά του προϊόντος και να απαντήσετε σε σημαντικές ερωτήσεις που μπορεί να έχουν οι πελάτες σας.
Όταν ένας πελάτης διαβάζει μια μη ολοκληρωμένη περιγραφή, αντιλαμβάνεται αμέσως τον πωλητή ως αναξιόπιστο. Το πιο σημαντικό είναι να είστε συνεπείς με τις περιγραφές σας στα προϊόντα σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε επικοινωνείτε αποτελεσματικά με το κοινό σας.
Ανεβάστε βίντεο στις καταχωρίσεις σας
Μιας και θίξαμε το θέμα των καταχωρίσεων, ας ασχοληθούμε με τα βίντεο προϊόντων. Τα βίντεο προϊόντων παρέχουν στους πελάτες μια βαθύτερη εικόνα για το τι είναι το προϊόν σας. Είναι σαν να αναδημιουργούν μια φυσική εμπειρία αγορών μέσα από το κινητό τους, όπου μπορούν μάθουν για το προϊόν.
Όταν δημιουργείτε βίντεο προϊόντων, θα πρέπει να τα κρατάτε σύντομα και ελκυστικά. Εστιάστε στα χαρακτηριστικά που έχουν σημασία για τους καταναλωτές σας. Το κλειδί είναι να δημιουργήσετε ελκυστικά βίντεο που θα βοηθήσουν τους πελάτες να αποκτήσουν μια καλύτερη ιδέα για το τι είναι ικανό το προϊόν σας.
Επιλέξτε ταχύτερες επιλογές αποστολής
Οι πελάτες, συνδέουν τους ταχύτερους χρόνους παράδοσης με μια αξιόπιστη επωνυμία. Οι αγοραστές στο Διαδίκτυο δείχνουν έχουν μεγάλη ευχαρίστηση, όταν θέλουν να παραλάβουν άμεσα το πακέτο τους και να φτάσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Με τη δέσμευση για ταχύτερες επιλογές αποστολής, αποδεικνύετε την αξιοπιστία σας ως ηλεκτρονικό κατάστημα και χτίζετε εμπιστοσύνη με τους καταναλωτές σας.
Φυσικά, θα θελήσετε να συγκρίνετε το κόστος για να προσδιορίσετε εάν αξίζουν ή όχι οι ταχύτερες παραδόσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι πελάτες σας θα σας ευχαριστήσουν για αυτό και θα καταλήξουν να είναι οι σταθεροί πελάτες.
Στοχεύστε εκεί που είναι το κοινό σας
Αυτή η πρακτική μπορεί να φαίνεται λίγο προφανής, αλλά είναι εκπληκτικό πόσα καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου το παραβλέπουν. Για να πετύχετε τις περισσότερες πωλήσεις, πρέπει να βρίσκεστε εκεί που βρίσκεται το κοινό σας. Για παράδειγμα, εάν τα δημογραφικά στοιχεία-στόχος σας είναι 18-25, πιθανότατα θα τα δείτε στο TikTok και στο Instagram.
Θέλετε να εστιάσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ στις σωστές πλατφόρμες για να έχετε τα καλύτερα αποτελέσματα.
Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν πολλά εργαλεία στο διαδίκτυο, όπου μπορείτε να μάθετε περισσότερα για το κοινό σας. Επωφεληθείτε από αυτά, για να μεγιστοποιήσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ.
Δημιουργήστε κίνητρα μέσω προγράμματος
Εάν θέλετε να κερδίσετε περισσότερους πελάτες, τότε πρέπει να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα παραπομπής. Ένα πρόγραμμα παραπομπής (referral)ενθαρρύνει τους υπάρχοντες πελάτες σας να φέρουν νέους, παρέχοντάς τους κίνητρα. Τα κίνητρα μπορούν να δοθούν με τη μορφή εκπτώσεων, κουπονιών ή δωροκαρτών. Το θετικό με τέτοιου είδους προγράμματα είναι ότι δημιουργείτε ισχυρότερες σχέσεις με την υπάρχουσα πελατειακή σας βάση ενώ προσελκύετε νέους πελάτες.
Ένα πρόγραμμα παραπομπής βοηθά επίσης να διαφημιστεί η επωνυμία σας στην αγορά. Για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, αυτή είναι μια τακτική marketing που αξίζει να εξεταστεί το 2022.
Βελτιώστε την εξυπηρέτηση πελατών σας
Για τη δημιουργία μιας αξιόπιστης επωνυμίας, παίζουν ρόλο πολλοί παράγοντες εκτός από την απλή πώληση ενός πολύ καλού προϊόντος. Πρέπει να παρέχετε μια εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών για να μεγιστοποιήσετε το ποσοστό διατήρησης πελατών. Θα παρατηρήσετε ότι οι κορυφαίες διαδικτυακές επωνυμίες έχουν πιστούς ακόλουθους πελάτες και αυτό συμβαίνει επειδή προσφέρουν εξαιρετική υποστήριξη πελατών μαζί με τα προϊόντα υψηλής ποιότητας.
Πώς βελτιώνετε την εξυπηρέτηση πελατών σας; Ζητώντας σχόλια απευθείας από τους καταναλωτές σας. Αφιερώστε χρόνο για να κατανοήσετε τις ανάγκες και τις ανησυχίες τους. Να είστε γρήγοροι με τους χρόνους ανταπόκριση σας και να βεβαιώνεστε πάντα ότι ο πελάτης είναι ικανοποιημένος στο τέλος μιας κλήσης. Αυτές οι μικρές αλλαγές θα κάνουν τεράστια διαφορά στη συνολική αντίληψη της επωνυμίας σας.
Επωφεληθείτε από το Google My Business
Ακολουθεί μια πρακτική που θα οδηγήσει την επισκεψιμότητα τόσο στο site σας όσο και στο φυσικό σας κατάστημα. Η ρύθμιση του Google My Business. Είναι ένα δωρεάν εργαλείο που σας επιτρέπει να εμφανίζετε σημαντικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας, όπως το site σας, τα στοιχεία επικοινωνίας σας, τη διεύθυνση σας και άλλα. Το Google My Business είναι εξαιρετικό για τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, καθώς σας βοηθά να εμφανίζεστε στην κορυφή της κατάταξης αναζήτησης.
Το εργαλείο είναι δωρεάν στη χρήση και κάθε επιχείρηση θα πρέπει να το χρησιμοποιεί για να βελτιώσει την προβολή του στις μηχανές αναζήτησης.
Συμπέρασμα
Εφαρμόζοντας τις καλύτερες πρακτικές e-shop για το 2022, βάζετε την επιχείρησή σας σε μια επιτυχημένη θέση. Φροντίστε για την συντήρηση e-shop και ακολουθήσετε αυτές τις πρακτικές και να τις εφαρμόσετε στις στρατηγικές σας. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να διατηρήσετε την κερδοφορία της επιχείρησής σας και να την κλιμακώσετε σε νέα ύψη.