Όταν διευθύνετε μια επιχείρηση, η ανάπτυξη και η πρόοδος είναι πάντα στην πρώτη γραμμή του μυαλού σας. Είναι χρήσιμο να έχετε ορισμένους γενικούς στόχους πωλήσεων για την εταιρεία σας όταν ξεκινάτε κάθε νέο έτος. Όλοι θέλουμε περισσότερες πωλήσεις, έτσι δεν είναι; 

Μία γνωστή συγγραφέας στον χώρο του marketing επισήμανε κάποτε ότι «Οι πωλήσεις είναι αποτέλεσμα, όχι στόχος. Είναι συνάρτηση του να κάνεις πολλά πράγματα σωστά». 

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το να έχετε μερικές πρακτικές ιδέες και χρήσιμα tips θα βοηθήσει στην προώθηση της επιχείρησής σας ακόμη περισσότερο.

Σε αυτό το άρθρο αναφέρουμε τα 12 πιο αποτελεσματικά tips που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε τις πωλήσεις το 2022-2023:

1. Χρησιμοποιήστε Phone Tracking

Όχι δεν εννοούμε να παρακολουθείτε κάποιον κοντινό σας. Υπολογίζεται ότι οι πιθανοί πελάτες τηλεφωνικών κλήσεων αποφέρουν 5-10 φορές περισσότερα έσοδα σε σχέση με αυτούς που εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους μέσω ηλεκτρονικής φόρμας. Παρά το γεγονός ότι οι κλήσεις είναι συνήθως ο μεγαλύτερος παράγοντας εσόδων, οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν τις παρακολουθούν. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχουν ιδέα ποια από τα κανάλια μάρκετινγκ τους οδηγούν σε αυτές τις κλήσεις.

Η μη παρακολούθηση κλήσεων μπορεί, με τη σειρά της, να οδηγήσει σε εσφαλμένη κατανομή του διαφημιστικού προϋπολογισμού σας μακριά από κανάλια μάρκετινγκ που παράγουν την καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI). Ο τρόπος για να αποφευχθεί αυτό το πρόβλημα είναι να τεθεί σε εφαρμογή η παρακολούθηση κλήσεων (Phone tracking). Η χρήση μιας υπηρεσίας εικονικών αριθμών τηλεφώνου, σάς δίνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε διαφορετικούς αριθμούς στον ιστότοπό σας και σε ιστότοπους τρίτων. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να προσδιορίσετε ακριβώς ποιες διαδικτυακές διαφημίσεις, email ή πλατφόρμες κοινωνικών μέσων δημιουργούν τηλεφωνήματα στην επιχείρησή σας.

2. Λάβετε περισσότερα Google Reviews

Οι κριτικές της Google είναι ένας από τους ευκολότερους, αλλά συχνά παραμελούμενους, τρόπους για τη δημιουργία περισσότερων προοπτικών και πωλήσεων. Εάν η επιχείρησή σας βασίζεται σε τοπικούς πελάτες, τότε σίγουρα χρειάζεται να έχετε πολλές κριτικές στη Google, εάν θέλετε να ξεπεράσετε τον ανταγωνισμό σας στα αποτελέσματα τοπικής αναζήτησης (local SEO). Δεύτερον, τα Google reviews κάνουν την καταχώρισή σας να ξεχωρίζει στα αποτελέσματα. Εάν η ιστοσελίδα  σας έχει πολλές κριτικές, τότε οι χρήστες είναι πιο πιθανό να κάνουν κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Οι θετικές κριτικές Google είναι μια καταπληκτική κοινωνική απόδειξη ότι το προϊόν ή η υπηρεσία σας θα προσφέρει τα αποτελέσματα που θέλει να επιτύχει ο υποψήφιος αγοραστής σας. Η κατοχή αυτών των κριτικών προφανώς δημιουργεί άμεση εμπιστοσύνη και σημαίνει ότι οι υποψήφιοι είναι πιο πιθανό να μετατραπούν σε αγοραστές.

3. Βεβαιωθείτε ότι η ιστοσελίδα ή το  e-shop είναι προσαρμοσμένο και για κινητά

Αυτονόητο θα πει κανείς. Και όμως. 

Το 66% του χρόνου που αφιερώνεται στις ηλεκτρονικές αγορές γίνεται πλέον από smartphone. Ωστόσο, εκτιμάται ότι μόνο τα μισά site είναι πλήρως βελτιστοποιημένα για κινητά. Οι ιστοσελίδες που δεν είναι βελτιστοποιημένες για κινητά είναι δύσκολο να πλοηγηθούν και να αλληλεπιδράσουν οι χρήστες smartphone. Εάν ο ιστότοπός σας δεν είναι σωστά προσαρμοσμένος για κινητά, οι υποψήφιοι πελάτες συχνά φεύγουν πριν ολοκληρώσουν μια αγορά.

Πολλοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων όχι μόνο ξεχνούν πόσο σημαντικό είναι ένας ιστότοπος να λειτουργεί σωστά, αλλά και πόσο σημαντική είναι η βελτιστοποίηση και προσαρμογή για κινητά. Ο ιστότοπός σας είναι η πρόσοψη του E-shop σας. Βεβαιωθείτε ότι είναι όσο το δυνατόν πιο φιλόξενο και σωστά δομημένο για κάθε συσκευή.

4. Προσθέστε Pop-ups

Τα Pop-up σάς επιτρέπουν να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών και το μέγεθος της λίστας email μάρκετινγκ. Έχοντας Pop-ups, μπορείτε να ενθαρρύνετε τους χρήστες να εγγραφούν στο newsletter με το πρόσθετο μπόνους μιας έκπτωσης στην πρώτη τους αγορά/υπηρεσία. Η έκπτωση θα βοηθήσει να ενθαρρύνει τους πελάτες για πρώτη φορά να κάνουν μια αγορά. Ακόμη και εκείνοι που δεν αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν τον κωδικό έκπτωσης που τους παρέχεται μπορεί να αποφασίσουν να εγγραφούν στη λίστα email σας. Αυτό σας δίνει περισσότερες ευκαιρίες να προωθήσετε την αγορά σε αυτούς τους πιθανούς πελάτες στο μέλλον.

5. Επαναφέρετε τους αγοραστές με το Remarketing

Το CTR (αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) των διαφημίσεων επαναληπτικού μάρκετινγκ είναι 10 φορές υψηλότερο από αυτό των τυπικών διαδικτυακών διαφημίσεων. Υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο μόνο το 2% των επισκεπτών θα μετατραπούν σε αγοραστές την πρώτη φορά που θα επισκεφτούν τον ιστότοπό σας. Για να πουλήσετε στο άλλο 98%, πρέπει να έχετε έναν τρόπο να τους επαναφέρετε στον e-shop σας. Αυτό ακριβώς επιτυγχάνει η διαφήμιση επαναληπτικού μάρκετινγκ.

6. Προσθέστε Upsells και Cross-Sells


Είναι λογικό ότι οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται στο “κυνήγι” νέων υποψηφίων πελατών και αγοραστών. Όμως μια έξυπνη προσέγγιση είναι να μην εστιάσετε ακριβώς στην αύξηση του συνολικού αριθμού των αγοραστών, αλλά στο μέσο ποσό που ξοδεύουν. Ώς αποτέλεσμα η απόκτηση ενός πελάτη που ξοδεύει 100€ ή 120€ μπορεί να σας κοστίσει το ίδιο ποσό. Όμως, στην τελευταία περίπτωση, έχετε αυξήσει τα έσοδα κατά 20%. Κάντε αυτό σε όλους τους πελάτες σας και η επιχείρησή σας είναι πλέον σημαντικά πιο κερδοφόρα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την εισαγωγή cross-sells και upsells στη διαδικασία πωλήσεών σας.

Το cross selling είναι μια τακτική ενθάρρυνσης των πελατών να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα/υπηρεσίες εκτός από αυτά που ήδη σκόπευαν να αγοράσουν. Ας υποθέσουμε ότι έχετε ένα κατάστημα ρούχων και ένας πελάτης αγοράζει ένα τζιν, μπορείτε στη συνέχεια να προτείνετε μία μπλούζα ή μια ζώνη που θα ταίριαζε με αυτά. Όλες οι σύγχρονες CMS πλατφόρμες το υποστηρίζουν αυτό σαν λειτουργία.

Το upsell μία τακτική να προτείνετε στους πελάτες σας ένα ακριβότερο προϊόν. Για παράδειγμα αν έχετε ένα κατάστημα με είδη τεχνολογίας και ο πελάτης σκοπεύει να αγοράσει ένα κινητό μπορεί με ελάχιστη διαφορά στην τιμή να του προτείνετε ίδιο κινητό με μεγαλύτερη οθόνη ή χωρητικότητα.

7. Αξιοποιήστε Email Follow-up

Υπολογίζεται ότι κατά μέσο όρο απαιτούνται 5-7 σημεία επαφής προκειμένου ένας υποψήφιος πελάτης να μετατραπεί σε αγοραστή. Η αύξηση των των email Follow-up σας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να το πετύχετε αυτό. Χρησιμοποιήστε μεθόδους όπως τα Pop-ups που αναφέρονται παραπάνω, για να παρακινήσετε τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας να δώσουν τη διεύθυνση email τους. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε μια πλατφόρμα αυτοματισμού των newsletter όπως MailChimp ή Moosend για να διευκολύνετε μια αυτοματοποιημένη ακολουθία παρακολούθησης email. Η χρήση email marketing μπορεί να δημιουργήσει σχέση εξοικείωσης με τον υποψήφιο αγοραστή και την επιχείρησή σας, σχέση εμπιστοσύνης και να εξηγήσει τα οφέλη των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας.

8. Μάθετε από τους άλλους

Παρατηρήστε τι κάνουν οι άλλες επιχειρήσεις. Όχι μόνο οι άμεσοι ανταγωνιστές σας αλλά και οι επιχειρήσεις από άλλους κλάδους. Μερικές από τις καλύτερες ιδέες μπορούν να βρεθούν εξετάζοντας εντελώς διαφορετικούς κλάδους και στη συνέχεια αναπαράγοντας επιτυχημένες στρατηγικές πωλήσεων και μάρκετινγκ.

Μπορούμε πραγματικά να μάθουμε από άλλους, ακόμη και από ανταγωνιστές, για να μας βοηθήσουν να προωθήσουμε τις επιχειρήσεις μας. Βασιστείτε στην επιτυχία που είχαν οι ανταγωνιστές σας, μάθετε από τη στρατηγική και την τεχνική τους σε οποιαδήποτε πτυχή της επιχείρησής τους — όχι μόνο στο προϊόν τους. Μπορεί να είναι πραγματικά διορατικό.

9. Απλοποιήστε το check-out

Όταν ένας πελάτης προσθέτει ένα προϊόν στο καλάθι αγορών του αλλά δεν ολοκληρώνει την αγορά, είναι μια πραγματική χαμένη ευκαιρία για την επιχείρησή σας. Πιθανότατα θα έχετε ήδη ξοδέψει σημαντικό προϋπολογισμό μάρκετινγκ για να φέρετε τον υποψήφιο πελάτη σε αυτό το σημείο. Θέλετε να διασφαλίσετε ότι το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού θα μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο. Ένας σημαντικός τρόπος για να το πετύχετε αυτό είναι να απλοποιήσετε το check out. Κατανοήστε το ποσοστό μετατροπής σας και, στη συνέχεια, βεβαιωθείτε ότι θα είναι όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τους πελάτες να ολοκληρώσουν την αγορά τους μόλις προστεθεί ένα προϊόν στο καλάθι.

Δεν υπάρχει τίποτα πιο απογοητευτικό από το να είσαι έτοιμος να αγοράσεις κάτι και μετά ένα σύστημα ελέγχου ιστοτόπων να ξεκολλάει. Είναι σημαντικό να κάνετε τακτική συντήρηση της ιστοσελίδας σας και να διατηρείτε το site σας ενημερωμένο και να διορθώνετε τα προβλήματα αμέσως εάν παρουσιαστούν. Δεν θέλετε να συμβεί αυτό το σενάριο σε εσάς, επομένως μην το αφήσετε να συμβεί στους πελάτες σας.

10. Πειραματιστείτε με την κλιμακωτή τιμολόγηση (Tiered Pricing)

Η κλιμακωτή τιμολόγηση είναι μια έξυπνη ψυχολογική τακτική που σας επιτρέπει να κατευθύνετε τους αγοραστές προς ένα συγκεκριμένο σημείο τιμής. Όταν οι άνθρωποι παρουσιάζονται με τρία διαφορετικά σημεία τιμών: χαμηλή, μεσαία και υψηλή, θα επιλέξουν γενικά τη μεσαία επιλογή. Έχοντας μια επιλογή υψηλής τιμής “ανεβάζετε τον πήχη” των τιμών. Η επιλογή μεσαίας τιμής φαίνεται τώρα σχετικά φθηνή. Χρησιμοποιήστε κλιμακωτή τιμολόγηση για να αυξήσετε τη μέση τιμή του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας.

11. Χρησιμοποιήστε το Facebook Lookalike Audiences

Φανταστείτε ότι μπορείτε να κάνετε προώθηση μόνο σε εκείνους τους ανθρώπους που μοιάζουν περισσότερο με αυτούς που έχουν ήδη αγοράσει τα προϊόντα σας. Αυτό ακριβώς πετυχαίνει το Facebook Lookalike Audiences. Χρησιμοποιώντας τη διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook (ή Meta), μπορείτε να ανεβάσετε δεδομένα σχετικά με τους υπάρχοντες πελάτες σας. Το Facebook θα δημιουργήσει στη συνέχεια ένα κοινό από χρήστες του Facebook που ταιριάζουν περισσότερο με αυτό το κοινό. Στη συνέχεια, οι διαφημίσεις σας στο Facebook θα εμφανίζονται σε αυτά τα είδη κοινού.

Γενικά η διαχείριση διαφημίσεων είναι αρκετά δύσκολη με όλες τις νέες λειτουργίες και δυνατότητες που προσφέρουν οι σύγχρονες πλατφόρμες, ειδικά αν δεν έχετε προηγούμενη εμπειρία. Όμως με αυτόν τον τρόπο θα βοηθήσετε το Facebook Να στοχεύσει πιο συγκεκριμένο και κατάλληλο κοινό για τις δικές σας υπηρεσίες ή/και προϊόντα. 

12. Προσθέστε περισσότερα κουμπιά CTA

Η προσθήκη περισσότερων κουμπιών CTA (Call to action) είναι ένας από τους ταχύτερους και ευκολότερους τρόπους για να μετατρέψετε περισσότερους επισκέπτες του ιστότοπου σε πελάτες. Τα κουμπιά παρότρυνσης για δράση βοηθούν να κατευθύνετε τους χρήστες του ιστότοπου προς marketing funnel. 

Τα CTA μπορούν να τοποθετηθούν σε ολόκληρη την ιστοσελίδα σας, σε άρθρα blog, στη σελίδα προϊόντος ή και στη σελίδα “Ποιοι είμαστε”. Χρησιμοποιήστε τα για να ενθαρρύνετε τους χρήστες να εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σας, να κατεβάσουν δωρεάν υλικό ή να επισκεφτούν τις σελίδες σας με τις καλύτερες μετατροπές.