Η κούκλα Barbie της Mattel αποτελεί μια νοσταλγία για κάθε παιδική ηλικία. Τώρα, η ζωντανή δράση της ταινίας Barbie με τους ηθοποιούς Margot Robbie και Ryan Gosling είναι έτοιμη για κυκλοφορία και τα τρέιλερ που έχουν κυκλοφορήσει υπόσχονται να ζωντανέψουν την εικονική κούκλα με έναν διασκεδαστικό και σύγχρονο τρόπο. Η επίσημη κυκλοφορία της ταινίας είναι σήμερα, 21 Ιουλίου, ωστόσο όλη η προετοιμασία της ταινίας και η απόλυτη στρατηγική Marketing που έχει στηθεί έχει ήδη δημιουργήσει μια τεράστια προσμονή και συζήτηση. Η έξυπνη προώθηση που προηγείται της κυκλοφορίας της ταινίας μας προσφέρει σημαντικά  μαθήματα για οποιονδήποτε επιθυμεί να χτίσει ένα πετυχημένο Brand. Οι ομάδες Marketing μπορούν να αποκομίσουν πολλά από τον τρόπο προώθησης της ταινίας Barbie. Παρακάτω θα δούμε κάποια από τα βασικά μαθήματα για την προώθηση ενός brand που μπορούμε να πάρουμε.

Προκαλέστε Αναμονή με Στρατηγικές ανακοινώσεις.

Η ομάδα Marketing της Barbie σχετικά με το λανσάρισμα της ταινίας, υιοθέτησε μια στρατηγική που προκαλούσε αναμονή, αποκαλύπτοντας διαφορετικά στοιχεία της ταινίας μέσω επιλεκτικών μέσων ενημέρωσης. Για παράδειγμα, ξεκίνησαν απλά αποκαλύπτοντας τους δύο πρωταγωνιστές, κρατώντας μυστικές λεπτομέρειες για το σενάριο και αργότερα αποκάλυψαν περισσότερα από το καστ. Αυτή η προσέγγιση ήταν η αρχή για να δημιουργήσει μεγάλη περιέργεια να διεγείρει συζητήσεις και να δημιουργήσει μια προσμονή στο κοινό για να μάθει περισσότερα.

Εκμεταλλευτείτε το Περιεχόμενο που Δημιουργεί ο Χρήστης

Ένα από τα πιο δημοφιλή βίντεο από την προωθητική εκστρατεία ήταν η Barbie Selfie Generator. Δημιουργώντας ένα διασκεδαστικό εργαλείο που επιτρέπει στους ανθρώπους να μετατρέψουν τις φωτογραφίες τους σε εικόνες στυλ Barbie, η ταινία αξιοποίησε περιεχόμενο αυτό που δημιουργήθηκε από τους χρήστες για κοινή χρήση. Παρέχοντας στο κοινό πρωτότυπους τρόπους αλληλεπίδρασης, έδωσε την δυνατότητα το κοινό να αλληλεπδράσει με το Brand και να νιώσει μέρος μιας κοινότητας ακόμα και για εκείνους που δεν είναι fun. Η επικέντρωση στην δημιουργία περιεχομένου που δημιουργεί μια επαφή και μια διαδραστικότητα, ευχαριστεί και εκπλήσσει ευχάριστα το κοινό. 

Ομαδοποίηση του κοινού για Στοχευμένη και Προσαρμοσμένη Επικοινωνία.

Ενώ η Barbie έχει ισχυρή απήχηση στα παιδιά, το marketing είχε στόχο επίσης επίσης τους ενήλικες. Μέσω της μιας νοσταλγικής ατμόσφαιρας και στοχεύοντας σε συμπεριφορές  που προάγουν την ειρήνη και την ισότητα, κατάφερε να κάνει τους ενήλικες μέρος το κοινού. Η τμηματοποίηση του κοινού και η προσαρασσομένη επικοινωνία με ανάλογο περιεχόμενο κατάφερε να επεκτείνει το ηλικιακό φάσμα ώστε να μην έχει μόνο παιδιά, αλλά και ενήλικους θαυμαστές. Αυτό μας τονίζει τη σημασία της εξέτασης των στόχων της αγοράς και την προσαρμογή του περιεχομένου. Η γνώση των βασικών δημογραφικών δεδομένων ενός brand, επιτρέπει να διαμορφώσετε καμπάνιες που συμβαδίζουν με τις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά κάθε κοινού. Όταν ένα brand γνωρίζει το κοινό του και δημιουργεί προσαρμοσμένο περιεχόμενο πάνω σε αυτό τότε ανοίγει ο δρόμος για ένα αποτελεσματικό marketing.

Στρατηγικές Συνεργασίες που διευρύνουν το Κοινό.

Οι στρατηγικές συνεργασίες προώθησης της Barbie με άλλα brand μεγιστοποίησαν την έκθεση και την προβολή. Η αναζήτηση στρατηγικών συμμαχιών επιτρέπει στις εταιρείες να επεκτείνουν το κοινό τους και λειτουργούν σαν διαφήμιση. Οι συνεργασίες με μάρκες όπως τα παπούτσια Nike, GAP,  Coca Cola επέτρεψαν στην Barbie να επεκτείνει την ορατότητά της. Οι στρατηγικές συνεργασίες εφαρμόζονται όταν τα brand εκμεταλλεύονται το κοινό που μοιράζονται. Επίσης μεγάλο παράδειγμα, σε συνεργασία με την Airbnb, η Barbie δίνει στους φαν της την ευκαιρία να ζήσουν την απόλυτη εμπειρία του Barbie's Malibu DreamHouse, ένα σπίτι που σε βάζει στον ροζ κόσμο της. Η Microsoft επίσης,  βελτιώνει την εμπειρία παιχνιδιού μέσω του Xbox Barbie special Edition. Οι συνεργασίες με σχεδιαστές μόδας, μάρκες μακιγιάζ και κατασκευαστές παιχνιδιών όχι μόνο επέκτειναν την εμβέλεια του brand Barbie αλλά και δημιούργησαν ευκαιρίες cross-promotion. Αυτές οι συνεργασίες επέτρεψαν στην ομάδα marketing να αξιοποιήσει και ένα μέρος κοινού αυτών των brands και να δημιουργήσει ενθουσιασμό και προσμονή για την κυκλοφορία της ταινίας.

Συμπέρασμα.

Η προώθηση της ταινίας Barbie έχει φέρει μια καινοτομία στο διαχρονικό αυτό Brand του ‘60. Η ομάδα marketing της ταινίας μας έδωσε μια απόλυτη marketing στρατηγική δημιουργίας brand. Μας διδάσκει ότι, κατανοώντας τη σημασία της καινοτομίας στο branding, ενσωματώνοντας  τα βασικά του στοιχεία και εφαρμόζοντας στρατηγικές για αποτελεσματικό branding, ένα brand μπορεί να τραβήξει την προσοχή, να προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον και συζήτηση. 

Μπορεί όλες οι στρατηγικές Marketing μου εξετάσαμε να αφορούν μια τεράστια βιομηχανία, ωστόσο όλα τα brand μπορούν να ξεχωρίσουν και να δημιουργήσουν την δική τους ταυτότητα ακολουθώντας με συνέπεια ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό πλάνο προώθησης branding.